2008. július 17., csütörtök Országos közéleti lap IV. évfolyam, 109-110. (577-578.) szám
CímlapHírekMagunkrólLinkekHirdetésArchívum Főszerkesztő
Med+Info
Egy sör nem sör...

Egy kutatás kimutatta, hogy a férfiaknál napi 2, a nőknél napi 1 pohár sör jót tesz az egészségnek.

A mérsékelt alkoholfogyasztó férfiak esetében akár 30–35 százalékkal kevesebb a szívinfarktus előfordulása, mint az absztinenseknél. Noha a bor vezető szerepe még mindig vitathatatlan, a sör is megérdemli ugyanezt a pozíciót – állítja Charlie Bamforth, a Kaliforniai Egyetem élelmezéstudományi tanszékének vezető professzora.

A mértékkel fogyasztott alkoholnak kedvező hatása van a véredényekre, csökkenti a vérrögök kialakulásának esélyét, melyek eltömíthetik az artériákat, ezenkívül segíthet a 2-es típusú diabétesz kialakulásának, férfiaknál a szív- és érrendszeri betegségek által okozott elhalálozás megelőzésében. A felmérés szerint azok esetében, akik naponta fogyasztottak szeszes italt, 20%-kal volt kisebb a szív- és érrendszeri betegségben való elhalálozás, mint azoknál, akik egyáltalán vagy csak kéthetente ittak. Azonban ha túllépi az ajánlott mennyiséget, az ellenkező hatást éri el.

A görögdinnye és a Viagra

Egy szelet friss, hideg görögdinnyének a Viagrához hasonló hatása van – állítják amerikai kutatók.

A görögdinnye egyik összetevője, a citrullin elősegíti egy olyan vegyület termelődését, amely ellazítja az ereket, hasonlóan a Viagrához. A citrullin megtalálható a görögdinnye húsában és héjában is, és a szervezetben lévő enzimekkel reakcióba lépve argininné, egy esszenciális aminosavvá alakul át. Az arginin a nitrogén-oxid képződését segíti elő, mely ellazítja az ereket, támogatja a szívet és a vérkeringést.

Óvatosan az üdítővel!

Gyerekeknél fejfájást okozhatnak a cukortartalmú üdítők.

Izraeli kutatók 6–18 éves, rendszeresen üdítőt fogyasztó és fejfájásra panaszkodó gyermekeket vizsgáltak meg. Megállapították, hogy számos kis beteg napi másfél liter cukor- és/vagy koffeintartalmú üdítőt ivott. Ha azonban csökkentették a napi adagot, csak két deciliterrel is, szinte minden gyermeknél megszűntek a fejfájásos tünetek.

Veszélyben a gyógynövények!

Az emberiség az utóbbi évtizedekben újra felfedezte a gyógynövények jótékony hatását.

Sajnos egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy ennek katasztrofális következményei lehetnek a természetes körülmények között élő növények számára. A gyógynövények közel egyötödét fenyegeti világszerte a kipusztulás veszélye, mert túl intenzívvé vált a gyűjtésük. Az elmúlt tíz esztendőben az USA-ban és Európában évente tíz százalékkal nőtt a kereslet. Ezért a kutatók azt javasolják, hogy a gyógyszeripar ne a vadon termő növényeket gyűjtse be, hanem finanszírozza a kertekben, üvegházakban történő termesztést.

Minden jog fenntartva © 2008 Kárpáti Igaz Szó