2007. május 10., csütörtök Országos közéleti lap III. évfolyam, 70-71. (335-336.) szám
CímlapHírekMagunkrólLinkekHirdetésArchívum Főszerkesztő
Med+Info
Mégsem káros a tojás?

A valaha kiátkozott tojást, úgy tűnik, visszafogadhatjuk kegyeinkbe. Örömhír ez a tojást kedvelők számára, akik eddig úgy tudták, ártanak egészségüknek, ha fogyasztják.

A tojás szinte tökéletes táplálék – mondja Lisa Cimperman, a clevelandi egyetemi klinika dietetikusa. A legújabb kutatások szerint a magas koleszterinszintet a telített zsírok okozzák. Az étrendi koleszterin nem, vagy csak igen csekély mértékben befolyásolja a vér koleszterinszintjét.

Hogy mennyi tojást együnk, arra nincs ajánlás. Egy darab koleszterintartalma kevesebb, mint amennyit az amerikai szívgyógyászok ajánlanak. Természetesen nem mindegy, milyen formában fogyasztjuk, a szalonnás rántotta helyett jobb napi egy lágytojás teljes kiőrlésű kenyérrel. Annak a közhiedelemnek sincs alapja, hogy a sötét héjú tojás táplálóbb, az ugyanis a tyúk színével van összefüggésben.

Nem okoz daganatot a mágneses mező

Dán kutatók széles körű vizsgálata szerint az elektromágneses mező nem fokozza a rák kockázatát.

A vizsgálatban 99 cég több mint 28 ezer dolgozója vett részt. A kutatók közel 23 éven át követték nyomon a közművek dolgozói körében a leukémia és az emlőrák vagy agydaganat előfordulását. Azt is feljegyezték, hogy a dolgozók normális, közepes vagy magas szintű elektromágneses erőtérnek voltak-e kitéve.

"Nem találtak meggyőző bizonyítékot" a rák és a munkásokat ért elektromágneses sugárzás között.

A 70 leukémiás férfinél vagy a 188 emlőrákos nőnél, és a 110 agydaganatos férfinél és nőnél minden bizonnyal nem a munkahelyi ártalom okozta a megbetegedést.

Minden jog fenntartva © 2007 Kárpáti Igaz Szó