2006. augusztus 26., szombat Országos közéleti lap II. évfolyam, 128-129. (190-191.) szám
Hirdessen Ukrajna egyetlen országos magyar lapjában
CímlapHírekMagunkrólLinkekHirdetésArchívum Főszerkesztő
Med+Info
Megvan az AIDS ellenszere?

Kínai orvosok bejelentették, igen biztatóak az általuk kifejlesztett AIDS elleni vakcinával folytatott kísérleteik első eredményei.

A 49 kísérleti alany szervezete az oltás beadása utáni 15. napon elkezdett védekezni a vírus ellen. S immunrendszerük még 180 nap múlva sem határolódott el a vakcinától.

Ez azt jelenti, hogy a szérum valóban hatásos és stimulálja a szervezet védekező rendszerét – áll a hivatalos tájékoztatóban.

A kínai tudományos és technológiai minisztérium most újabb 800 önkéntest keres a tesztelés második és harmadik szakaszának lebonyolításához.

Üröm az örömben, hogy amennyiben teljes siker is koronázná a kísérleti folyamatot, a szérum csupán évek múlva kerülhet tömeges forgalmazásra.

Depressziós? Lépjen frigyre!

Az elkeseredettség stádiumában a legjobb a frigyrelépés. Legalábbis erre a váratlan következtetésre jutottak azok az amerikai kutatók, akik háromezer házaspár egészségügyi és anyagi helyzetét vették górcső alá.

A szakemberek azt mondják, az érzelmi válságban lévő embereknek jóval nagyobb pszichológiai előnyük származik a frigyből.

Bár az ilyen párok élete nem fenékig tejföl, ám életvidám társaiktól eltérően ők jóval gyakrabban beszélnek a házasélet előnyeiről. "Ha valaki eleve boldog, már nincs mire törekednie. Ám az érzelmileg mélyponton lévő személy szociális támaszt és érzelmi biztonságot talál párjában" – állítja Christie Williams, a kutatás egyik vezetője. A vizsgálatok során ezenkívül kiderült, hogy a házasságban élők sokkal tovább élnek, mint egyedülálló embertársaik.

Befolyásolhatóvá tesz a kávé

Egy csésze kávé beszédesebbé teheti az embert, sőt, olykor arra is képes, hogy megváltoztassa valakinek a véleményét. Ez derül ki az ausztráliai Qeensland orvostudományi egyetemének tudósai által végzett kísérletekből.

140 önkéntest arra kértek, mondjanak véleményt az abortuszról és az eutanáziáról. Miután kezükbe adták az előzőleg megismert meggyőződésükkel pont ellentétes véleményt tartalmazó iratokat, két csésze kávénak megfelelő koffeintartalmú itallal kínálták őket. Kiderült, az ital elfogyasztása után, sokan addigi véleményükről hajlandóak voltak lemondani. A kutatók ma még nem is sejtik, mekkora hatása lehet a koffeintartalmú italoknak a pszichikára politikai bejelentések, tárgyalások, reklámok nézése idején. Ezért további kutatásokat terveznek.

Minden jog fenntartva © 2006 Kárpáti Igaz Szó